Domů » Blog » Cestování » Pichincha, vulkán v zajetí kolibříků

Pichincha, vulkán v zajetí kolibříků

Myšlenku vydat se s fotovýbavou “někam dál”, jsem nosil v hlavě už nějakou dobu. Problém je v tom, že takové dobrodružství se musí dobře naplánovat a to vyžaduje čas. Plánovat takto dopředu u mne ale není moc reálné. Když jsem viděl pozvání na výpravy do Pantanalu, Kostariky nebo třeba Guatemaly s termínem za 12 - 18 měsíců bylo mi jasné, že tak daleko “nevidím”.

Kolibřík mečozobec (Ensifera ensifera)Kolibřík mečozobec (Ensifera ensifera) - Autor: Štěpán Červený | RedStep.cz, Model: Canon EOS-5D Mark III, Objektiv: Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM , Stativ Gitzo, Clona: 3.5, Doba expozice: 1/320 s, ISO: 1250, Kompenzace expozice: 1.33, Blesk: Ano, Vytvořeno: 13. listopadu 2012, Ekvádor

Proto když jsem v loni na konci září mluvil s Michalem a on mi nabídl cestu do Ekvádoru místo kamaráda, který nemohl jet, s termínem v listopadu, vzbudilo to můj zájem. Řekl jsem, že mu dám za pár dní vědět. Vybavuji si, jak po ukončení hovoru sedím a balancuji negativa a pozitiva... Kde je Ekvádor? Co tam potřebuji? Oblečení, očkování...pas...sakra do kdy mi platí pas? Najednou bylo času málo a plánování expedice na rok dopředu začíná dávat smysl. Rychle předělat pas, vyřídit ESTU, očkování... Najednou je pátek 9, listopadu a já sedím na letišti u snídaně s Michalem a Petrem, který jede společně s námi poznat krásy horského mlžného pralesa.

Kolibřík mečozobec (Ensifera ensifera)Kolibřík mečozobec (Ensifera ensifera) - Autor: Štěpán Červený | RedStep.cz, Model: Canon EOS-5D Mark III, Objektiv: Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM , Stativ Gitzo, Clona: 5, Doba expozice: 1/200 s, ISO: 1250, Kompenzace expozice: 0, Blesk: Ano, Vytvořeno: 13. listopadu 2012, Ekvádor

Každý z nás má místo příručního zavazadla fotobatoh nabitý k prasknutí. U prvního rentgenu v Praze mi ještě příjemná obsluha vyndavá z batohu nůžky, které jsem tam zapomněl a Michal jen kroutí hlavou. “Počkej v Americe, tam to nebude taková pohoda...” povídá. Jen se přiblble usmívám a jde se na palubu. První krátký let do Londýna, následně Miami a poslední let do Quito. Ani ne za 30 hodin stojíme před letištěm. Bez zavazadel, která trčí údajně někde v Miami. “Next fly signor” povídala paní na pobočce American Airlines a my utahaní okolo čtvrté hodiny ráno jedeme taxíkem na hotel nedaleko letiště. Na chvíli uléháme a ráno jdeme vyzvednout auto z půjčovny, které Michal zamluvil už z Čech. Půjčovna je hned vedle letiště, tak ještě rychle nakoukneme ohledně našich zavazadel, protože AA lítá do Quito z Miami 2x denně pravidelnou linkou. Nejsme úspěšní a tak jedeme podle GPS, kterou jsem měl na podnět Michala sebou, zpět na hotel. Quito na nás zatím moc bezpečně nepůsobí. Všude policisté se samopaly v kombinaci s vysokými zdmi kolem bloků a nataženým žiletkovým drátem či zazděnými hroty nebo střepy, dávají tušit, že tady naše bílé huby není potřeba ukazovat. Je sobota a my dospáváme dlouhý let. Večer na letiště, nic. V noci opět na neděli na letiště a slavíme z části úspěch. Petr a já máme zavazadla. Nic méně lídr výpravy Michal je stále ve stejném oblečení, ve kterém se v Praze vydal na cestu. Zvažuje návrat domů, což by znamenal konec i pro nás.

Inka Královská (Coeligena torquata)Inka Královská (Coeligena torquata) - Autor: Štěpán Červený | RedStep.cz, Model: Canon EOS-5D Mark III, Objektiv: Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM , Stativ Gitzo, Clona: 5.0, Doba expozice: 1/200 s, ISO: 1250, Kompenzace expozice: 0, Blesk: Ano, Vytvořeno: 13. listopadu 2012, Ekvádor

Následující den ráno ale Michal zavelí, že je potřeba vypadnou z města alespoň na den. Půjčuji mu alespoň funkční triko a jedeme na první krátké zastavení za kolibříky. Pohoří Pichincha je od Quito opravdu kousek. Navigace ukazuje 25km. Ale cesta a převýšení je nad mou představivost. Naše stařičké Mitsubishi Montero, které je opravdu před smrtí v kombinaci s bídnou kvalitou benzínu, totálně sjetými gumami a velmi obtížný terén, dělají z tohoto mikrovýletu dobrodružství na celý den. Když přijíždíme na místo, ani nechceme věřit, že tady jsou kolibříci. U maličkého parkoviště je dřevěná bouda a v ní signor, který vybírá vstupné na okružní cestu kolem malého pohoří. Platíme a lámanou anglo-španělštinou se ujišťujeme o přítomnosti kolibříků. Jsou tady...to jsme věděli, ale jistí si teď moc nejsme. Jdeme po okružní cestě. Na pravé straně sráz dolů a výhled do velkého údolí, které čas od času zahalí mlha. Na levé straně skaliska prorostlá vegetací. Je tu jen jedna výprava birdwatcherů, kterou rychle míjíme s touhou alespoň zahlédnout pár kolibříků.

Sylfa dlouhoocasá (Aglaiocercus kingi)Sylfa dlouhoocasá (Aglaiocercus kingi) - Autor: Štěpán Červený | RedStep.cz, Model: Canon EOS-5D Mark III, Objektiv: Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM , Stativ Gitzo, Clona: 3.5, Doba expozice: 1/1000 s, ISO: 1000, Kompenzace expozice: 0, Blesk: Ano, Vytvořeno: 13. listopadu 2012, Ekvádor

Najednou se cosi mihne před námi na cestě. Ani jsem to pořádně neviděl. Po chvíli zase a to už rozpoznávám drobného ptáčka, který velikostí a rychlostí připomíná naše velké lišaje. Za pár okamžiků nacházíme malý altán a u něj pár krmítek. Kolibříci létají všude kolem a my vybalujeme naší techniku. Jsme na hranici oblačnosti, která je těsně nad námi. Co chvíli padá až dolů pod nás do hlubokého údolí a my se ztrácíme v husté mlze, aby následně mračno mizelo a ostré sluníčko až nezvykle pálilo naše obličeje. To vše v tak rychlých intervalech, že se tomu nechce věřit. Když se podívám na výsledek mého snažení, vzpomenu si na Ondrův popis, jak obtížné je fotit kolibříky. Výsledek je tristní. Kombinace dotěrných sotva viditelných mušek, které mi sežrali vše, co neschovalo oblečení, neskutečného vlhka z mlh spolu s výslednými fotografiemi, ve mě budí beznaděj. Mám v rukou tu nejlepší techniku a moje dřevěné ruce s tím neumí zacházet! Dusím v sobě veliké zklamání ze sebe samého a snažím se konejšit tím, že jsme teprve na začátku a budu mít ještě dost možností se se vším poprat. Každopádně tyto malé lesklé a neskutečně rychlé potvory teď vedou 1:0

Ani nevím co to je :-)Ani nevím co to je :-) - Autor: Štěpán Červený | RedStep.cz, Model: Canon EOS-5D Mark III, Objektiv: Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM , Stativ Gitzo, Clona: 5, Doba expozice: 1/125 s, ISO: 1250, Kompenzace expozice: +0.3 EV, Blesk: Ano, Vytvořeno: 13. listopadu 2012, Ekvádor

Inka andský (Coeligena lutetiae)Inka andský (Coeligena lutetiae) - Autor: Štěpán Červený | RedStep.cz, Model: Canon EOS-5D Mark III, Objektiv: Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM , Stativ Gitzo, Clona: 5, Doba expozice: 1/200 s, ISO: 1250, Kompenzace expozice: 0, Blesk: Ano, Vytvořeno: 13. listopadu 2012, Ekvádor

Kolibřík peruánský (Boissonneaua matthewsii)Kolibřík peruánský (Boissonneaua matthewsii) - Autor: Štěpán Červený | RedStep.cz, Model: Canon EOS-5D Mark III, Objektiv: Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM , Stativ Gitzo, Clona: 5, Doba expozice: 1/200 s, ISO: 1000, Kompenzace expozice: +0.3 EV, Blesk: Ano, Vytvořeno: 13. listopadu 2012, Ekvádor

Váš komentář k článku

Pište prosím jen komentáře, kterými se vyjadřujete k tématu. Políčka označená červenou hvězdičkou jsou povinná a bez jejich vyplnění nebude Váš text uložen v databázi. viz nápověda

1814191713
:-) :-D :-| :-( ;-) ;-D :cool:
Lada
Krásný... článek i fotky - už se těšim, až bude čas a v klídku si přečtu další :-)
Štěpán Červený
Děkuji za zastavení. Od Tebe to vždy potěší. Tak moc nepracuj ať máš víc času :-)
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace